יצירת מציאות וקארמה

לפעמים החיים מרגישים לנו כמו גרף A.
נדמה לנו שאנו קורבנות של הדפוסים שלנו שמשחזרים לנו שוב ושוב נסיבות ואנשים דומים. נדמה לנו שהכל אותה גברת בשינוי אדרת ואין חדש תחת השמש. במצב כזה החיים יכולים להרגיש כמו תקליט שבור שחוזר על עצמו.
לפעמים נקרא לזה קארמה. 


בעיניי קארמה זה הדרך של החיים לעזור לנו לאזן את עצמנו, בכך שהם מזמנים לנו בנדיבות סיטואציות, שיקופים, בחזרתיות שיעזרו לנו לרפא ולשחרר מה שכבר לא משרת אותנו. מה שלא מצוי באיזון אצלנו. מה שאספנו בדרכנו, אך לא שייך למהות האמיתית שלנו. לרוב אלו הם מנגנוני התמודדות ראשוניים שנוצרו בנו כילדים והיום כבר לא מקדמים אותנו, לעיתים אף מזיקים לנו.


אם אנחנו חרוצים ועושים עבודה פנימית כדי לשחרר את עצמנו מהדפוסים האלו שלא משרתים אותנו, אנחנו יכולים להרגיש די מתוסכלים. אנו יכולים להילכד באשליה שאנחנו אבודים. שלא משנה כמה נתאמץ נמשיך להרגיש ששום דבר לא משתנה. כי החיים בנדיבותם ממשיכים להציע לנו בעקביות אותם אנשים ומצבים.


אבל אם אנו חדי אבחנה נוכל לשים לב שהחיים עבורנו הם יותר כמו גרף B.
הווה אומר שאולי המצבים והאנשים לא השתנו, אבל אנחנו שונים בתוכם. משהו בנו השתנה באחד משלושת ההיבטים: במחשבה, רגש או התנהגות.


🦋 מחשבה


ייתכן שהמחשבות שלנו שונות מול אותו מצב מציק החוזר על עצמו בחיינו. שבו לדוגמא, נניח שכולם רגילים לקחת אותנו כמובן מאליו. במקום המחשבה האוטומטית שעליי להיות שם עבור המבקשים ללא אבחנה, נשים לב שישנה מחשבה חדשה ששמה סימן שאלה, שבוחנת האם זה נכון עבורי להעניק לאדם המסוים הזה.
או אולי יש מרחב חדש בתוכי שמאפשר לי לבחון מה נכון לי כרגע והאם זה בהלימה עם הרצון והצרכים שלי? או אולי נכון לי עכשיו להיות עבור עצמי ולסרב לבקשה?
אולי הצלחנו לראות את התבנית המחשבתית המגבילה בתוכנו שסבורה כי עליי לבחור בין טובת העצמי לטובת האחר.אולי אפילו החלטנו להטיל בה ספק?
אולי בכך הנחנו את הזרעים לצמיחה של פרדיגמה מחשבתית חדשה ומיטיבה יותר שבה טובת העצמי והאחר מפרים אחד את השני וכבר לא מתחרים אחד בשני? ובכך יצרנו מציאות עתידית אפשרית , שבה שני הצדדים יוצאים נשכרים. במקום המציאות הקיימת שבה אחד הצדדים יוצא מופסד.



 🦋 רגש


במקום להרגיש תסכול על כך שאנו מרגישים מחויבים לעזור או אשמה אם אנו בוחרים לא לעזור, מופיע לו מרחב רגשי חדש, שבו אנו מרגישים טוב עם המחשבה של לסרב או לעזור.
אולי לראשונה אנחנו מוכנים להפסיק להימנע מלהרגיש אשמה. להפסיק לשלם "כופר" לשדים של האשמה. אולי החלטנו להיות אמיצים להרגיש את הרגש של האשמה כי הבנו שזה רק רגש וזה לא יהרוג אותנו. אולי זה אפילו יחזק אותנו. אולי כי עברנו דרך ואנו בשלים להיות נאמנים לעצמנו, לערכינו ובחרנו להפסיק לבטל את עצמנו.

 
 🦋 התנהגות

 
במקום להפסיק להיות החברים או בני המשפחה שכולם סומכים עליהם ללא אבחנה לקחת תפקיד מסוים החלטתם הפעם להגיב אחרת. אולי זה היה באימפולסיביות, 5 שניות של אומץ או שאולי זה היה אחרי שנים של מחשבה. בכל מקרה החלטתם לתת לעצמכם מרחב חדש להיות ולפעול בתוך הסיטואציה גם אם היא, הסיטואציה - לא השתנתה. אתם עשיתם משהו שונה בתוכה. אתם השתניתם בתוכה.

 
אז אם אתם עושים עבודה פנימית, לפני שאתם מאמינים למיינד שלכם, מספר הסיפורים שלכם, שאתם תקועים ולא מתקדמים, שאין לכם יכולת ליצור מציאות חדשה עבור עצמכם... כן כן המיינד שמנסה למכור לכם ששינוי מתקיים רק בחוץ...

 במקום להזדהות איתו תבחרו להיות חוקרים טובים של שינויים פנימיים. רגע לפני שאתם נסחפים עמו תעצרו ושימו לב לכל אחד מההיבטים שצוינו. שימו לב אם השתניתם באחד או יותר מההיבטים. 

אם זה המצב הווה אומר אתם בעלייה. מעבר לכך, אם פיתחתם הרגל שבו אתם מאתגרים את אזורי הנוחות הפנימיים שלכם כדרך קבע, משמע אתם בחיים של התפתחות וצמיחה.

 
אז בפעם הבאה שהמיינד שלכם מספר לכם שאתם תקועים, תתחילו לראות את השינוי שבכם גם אם הוא פנימי. ותבחרו להסתכל על החיים שלכם דרך גרף B.

אתם ראויים לכך, הרווחתם את זה ביושר!!!

 
So B proud of yourself 🦋